What it looks like

(SCROLL DOWN FOR ENGLISH VERSION)

Jeg er blevet spurgt om hvordan et CI ser ud når det kommer på hovedet. Det er lidt svært at forklare på skrift, og desuden er det jo meget forskelligt fra person til person hvordan det ser ud. Nogen har kort hår, andre langt. Processoren og magneten fås i alle farver, jeg har valgt sort fordi jeg syntes at det var det pæneste. Det er lidt svært at illustrere hvordan det ser ud når man selv tager billedet på computeren, derfor peger jeg indimellem på magneten så den er til at få øje på. Forfra kan man egentlig ikke se at jeg har CI på, det er først når jeg vender siden til, eller bagfra. Ved godt jeg ser lidt sjov ud på nogen af billederne, det er fordi jeg prøver at illustrere hvordan processoren sagtens kan hænge løst fordi magneten holder det hele fast. Nogen gange sætter jeg processoren op i håret hvis jeg er træt af at have den på øret. Jeg er fuldstændig ligeglad med om man kan se det, bare jeg kan høre noget, så er jeg glad. Jeg bærer modellen Nucleus fra firmaet Cochlear som forhandles af Danaflex i Danmark.

What it looks like

Someone asked me what a CI looks like, when it’s installed in your head. It is a little difficult to explain in writing, not to mention that it differs quite a bit from person to person. Some has short hair and others long. The processor and the magnet come in every color imaginable. I have chosen black, because I liked this piece the most. It is not easy to show exactly what it looks like, when you are taking a picture of yourself with your computer, so in some of the images I point to the magnet, so you know what to look for. From the front, you really cannot tell that I am wearing a CI. It is only when I turn my head that you are able to spot it, either from the side or the back. I know that I might look a little strange in some of the pictures, but it is because I am trying to demonstrate how the processor is able to hang loosely from my head, simply because part of it is attached to the magnet. Sometimes I place the processor in my hair, if I get tired of wearing it on my ear. I don’t mind at all if it’s visible. To me, all that matters is if I’m able to hear things. I use the model Nucleus from the company, Cochlear, which can be bought from Danaflex in Denmark.

En kommentar

  1. Pingback: What it looks like - DENFRI

Skriv en kommentar